
У столиці України готуються до оновлення рухомого складу метрополітену. Комунальне підприємство «Київський метрополітен» нещодавно оголосило тендер на придбання нових вагонів — у рамках реалізації спільного інвестиційного проєкту з Європейським банком реконструкції та розвитку. Ця ініціатива передбачає закупівлю 50 сучасних вагонів, які відповідатимуть європейським стандартам безпеки, енергоефективності та комфорту.
Про це, як повідомляє видання kyivnews.org, зазначається на офіційному порталі Київради 5 березня.
За умовами закупівлі, заплановано придбання десяти повноцінних поїздів, кожен з яких складатиметься з п’яти вагонів. Важливою вимогою до конструкції є забезпечення вільного проходу між вагонами, що дозволить пасажирам вільно пересуватися по всьому складу. Крім того, переможець тендеру повинен буде надати додаткові складники: запасні частини, витратні матеріали, спеціалізовані інструменти та обладнання, необхідні для технічного обслуговування й поточного ремонту.
На сьогодні парк вагонів, якими забезпечена “підземка”, зокрема синя гілка метро, налічує понад 830 одиниць. Проте експерти зазначають, що приблизно 100 із них вже в найближчому майбутньому мають вийти з експлуатації через вичерпання ресурсу, визначеного нормативними документами. У зв’язку з цим постає критична потреба в оновленні рухомого складу, щоби забезпечити безперебійну та безпечну роботу метрополітену.
Процедура закупівлі проходитиме у форматі відкритих міжнародних торгів. Подання комерційних пропозицій для участі у першому етапі тендеру триватиме до травня 2025 року. Придбання нових вагонів реалізується в рамках масштабного муніципального проєкту «Модернізація міського транспорту Києва ІІ», який спрямований на покращення якості пасажирських перевезень та зменшення екологічного навантаження на місто.
Важливу роль у фінансуванні цього проєкту відіграє Європейський інвестиційний банк (ЄІБ), який спільно з Київською міською державною адміністрацією підписав кредитну угоду на суму 50 мільйонів євро. Ці кошти призначені безпосередньо для придбання нових вагонів метро. Згідно з заявою представників КМДА, значна частина рухомого складу — понад 80% — була вироблена на підприємствах, що знаходяться на території Російської Федерації. При цьому понад 60% вагонів вже давно перевищили передбачений термін експлуатації. С
Загальний обсяг кредитної лінії від ЄІБ становить 200 мільйонів євро. Перший транш у розмірі 50 мільйонів буде спрямований на безпосередню закупівлю нових поїздів. Подальше фінансування — решта 150 мільйонів — стане доступним після завершення комплексної експертної оцінки, яка визначить, чи доцільніше інвестувати в придбання нових вагонів, чи в модернізацію вже наявного рухомого складу.